flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація щодо обов'язкової реєстрації електронних кабінетів для участі в судових процесах

24 жовтня 2023, 15:22

18 жовтня 2023 року введений в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» від 29 червня 2023 року № 3200-IX.

Він передбачає обов’язкову наявність електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі з 18 жовтня 2023 року для :

  • адвокатів;
  • нотаріусів;
  • державних та приватних виконавців;
  • арбітражних керуючих;
  • судових експертів;
  • органів державної влади та інших державних органів;
  • органів місцевого самоврядування;
  • інших юридичних осіб.

Вища рада правосуддя рішенням від 12 жовтня 2023 року № 977/0/15-23 «Про затвердження Змін до Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» привела у відповідність норми вказаного Положення до вимог Закону.

Закон встановлює, що обмін документами з такими суб'єктами здійснюється виключно через систему Електронний суд.

За відсутності зареєстрованого Електронного кабінету для зазначених вище суб'єктів наступатимуть негативні процесуальні наслідки - залишення позовних заяв без руху, неврахування відзиву тощо.

Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.

Офіційні електронні адреси, зареєстровані до набрання чинності Закон України № 3200-IX, вважаються електронними кабінетами і використовуються судом, учасниками справи за правилами та в порядку, що діють після введення в дію цього Закону.

Через 7 місяців з дня опублікування Закону № 3200-IX такий обов’язок буде впроваджено в цивільному та адміністративному судочинстві й для юридичних осіб приватної форми власності.

Доступ до Електронного кабінету здійснюється за допомогою діючого електронного цифрового підпису (ЕЦП), кваліфікованого електронного підпису (КЕП) фізичної або юридичної особи або через додаток Дія.

Отримати КЕП/ЕЦП можна безкоштовно в Державній податковій службі України або в будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг за посиланнями :

Змінами забезпечено право учасників справи ознайомитися з матеріалами справи в електронному вигляді через систему Електронний суд.

За відсутності в Електронному кабінеті матеріалів справи в електронному вигляді суд за заявою учасника повинен відсканувати матеріали справи та долучити їх до системи Електронний суд, після чого учасник справи матиме можливість з ними ознайомитися.

Якщо раніше матеріали справи формувались та зберігались виключно у паперовій формі, то тепер запроваджується можливість ведення справи судом у паперовій, електронній чи змішаній формі. Тобто суд вправі роздруковувати електронні документи лише за потреби або повністю вести справу у електронній формі.

Зареєструвати електронний кабінет в ЄСІТС можна за посиланням: https://id.court.gov.ua

Із порядком реєстрації Електронного кабінету можна ознайомитись у розділі 4 «Реєстрація та авторизація користувачів» Інструкції користувача Електронного суду ЄСІТС за посиланням: https://is.gd/y5sLfZ

 

За повідомленням Вищої Ради правосуддя