flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Як під час війни відновити втрачені документи

06 серпня 2023, 16:35

Під час війни дуже часто трапляються подібні ситуації: родини, евакуйовуючись із зони бойових дій, не змогли взяти з собою жодних документів. Чи реально їх відновити, і як це можна зробити?
Відразу треба сказати, що якщо ви втратили важливі документи, більшість із них можна відновити. Майже всі документи можна відновити як в досудовому, так і в судовому порядку. Розглянемо найпростіший, позасудовий порядок відновлення основних документів

Паспорт громадянина України
Перше і найважливіше. Порядок видачі паспортів замість утрачених або викрадених передбачений розділом VI Порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України, затвердженого Наказом МВС від 13.04.2012 року № 320 «Про затвердження порядку оформлення і видачі паспорта громадянина України».
Для цього необхідно звернутись до підрозділу Державної міграційної служби, центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або центру обслуговування громадян «Паспортний сервіс» за місцем реєстрації чи перебування, де на період виготовлення нового документу буде видано тимчасове посвідчення.

ІПН – індивідуальний податковий номер
Отримати його дублікат можна, звернувшись до будь-якого найближчого органу податкової служби.

Свідоцтво про народження, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені,

свідоцтво про смерть
Щоб отримати дублікат одного із цих документів, треба звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) за місцем фактичного проживання чи перебування із заявою про відновлення документа.

Документи про освіту
Загалом для отримання дубліката документа про освіту необхідно звернутись до керівника відповідного закладу освіти із заявою про повторну видачу документа. Якщо заклад припинив свою діяльність, слід звернутись до правонаступника.

У разі ж, якщо заклад освіти на день звернення знаходиться на тимчасово непідконтрольній Україні території, необхідно звернутися до Міністерства освіти та науки України з заявою про визначення закладу, який видаватиме дублікат такого документа.

Документи про право власності на нерухоме майно
Для отримання дубліката документа (договору купівлі-продажу, дарування, міни, свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину тощо) за загальним правилом необхідно звернутись до органу, що його видав. Такими органами можуть бути: нотаріус, орган місцевого самоврядування, Бюро технічної інвентаризації тощо.

Якщо у документів закінчився термін дії
У разі, якщо у закордонного паспорта закінчився термін дії, його продовжать на 5 років. І в закордонний паспорт зараз знову вклеюють фотографії дітей. Оформлення паспорту громадянина України для виїзду за кордон здійснюється територіальними підрозділами Державної міграційної служби України та через Центри надання адміністративних послуг (послуга не пов’язана з місцем реєстрації).
Посвідчення водія, а також свідоцтва на реєстрацію транспортних засобів будуть діяти під час дії воєнного стану на території України навіть після закінчення терміну їх дії.

Відновити посвідчення водія можна в сервісних центрах МВС. Записатися туди краще заздалегідь: це можна зробити онлайн.
                                     

                                         Як відновити трудову книжку

Порядок оформлення дубліката трудової книжки регламентується  Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників.

 Працівник, який втратив трудову книжку, повинен негайно звернутися за дублікатом за місцем останньої роботи або за новим місцем.

 Документи, які підтверджують загальний стаж, – це довідки підприємств, установ, організацій, що уточнюють характер роботи працівника. У разі ліквідації підприємства, де працювала така особа, довідку, що підтверджує загальний стаж, може видати правонаступник. Якщо немає і правонаступника, необхідно звертатися до архіву, де зберігаються документи цієї організації. Якщо документи в архіві не збереглися, трудовий стаж доведеться встановлювати через рішення суду.

Також, нагадаємо, у разі втрати ID-карти або паперового паспорта, ви можете користуватись паспортом в «Дії»: він має таку саму юридичну силу. Для ідентифікації на території України громадяни, у яких втрачені або знищені документи, можуть використовувати електронний паспорт, сформований у мобільному додатку «Дія».

Застосунок «Дія»: які документи доступні

У державному застосунку «Дія» є спеціальна послуга «єДокумент» — тимчасовий цифровий паспорт на період дії воєнного стану. Він містить персональні дані, РНОКПП (картка платника податків) та QR-код. Його можна показувати, щоб підтвердити свою особу, зокрема на вимогу працівників поліції або військових.

У застосунку також є:

  • ID-картка;
  • біометричний закордонний паспорт;
  • картка платника податків (РНОКПП);
  • водійське посвідчення;
  • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
  • страховий поліс транспортного засобу;
  • студентський квиток;
  • довідка переселенця (ВПО);
  • свідоцтво про народження дитини.

Ці цифрові документи мають таку ж юридичну силу, як і паперові. Тож ними можна користуватися майже скрізь, наприклад,  для виїзду за кордон або для отримання щомісячних виплат для переселенців.

Окрім того, через портал «Дія» також можна відновити деякі види втрачених паперових документів. Йдеться про:

  • свідоцтво та витяг про народження;
  • свідоцтво та витяг про смерть;
  • свідоцтво про зміну імені;
  • свідоцтво про реєстрацію чи розірвання шлюбу;
  • витяг з реєстру про місце реєстрації

Отже, державою передбачено дієві шляхи відновлення втрачених документів, і ми описали стандартні механізми отримання дублікатів. Але якщо ви стикнулись із якимись проблемами на цьому шляху, не опускайте руки, адже існує також судовий порядок відновлення будь-яких документів.